• Gå direkte til primær navigation
  • Skip til indhold
  • Gå direkte til footer

Tekstr_

Skriv skarpere

  • Forside
  • Artikler
  • Shop
  • Værktøjer
    • Lixberegner
    • Ordtæller
    • Freewriting
    • Tekstrytme
    • Fjern fyldord
    • Konverteringsrate
  • Om
  • Kontakt
  • Log ind

Artikler

Dyk ned i vores guldkornsglimtende arkiver

Artikler

Dyk ned i vores populære temaer

Vi har samlet vores mest populære indhold i 4 temaer:

  • - Content Marketing
  • - Søgemaskineoptimering
  • - Copywriting
  • - Skriveglæde

Skriveprocessen

Derfor skal du læse din tekst højt, når du redigerer

Mark Buskbjerg

Redigering gør dårlige tekster gode. Og gode tekster fantastiske. Shannon Hale siger det sådan her: “I’m writing a first draft and reminding myself that I’m simply shoveling sand into a box so that later I can build castles.” Dit første…

Læs mere her
Message match

Message match: Sådan optimerer du teksten på din landingsside med et fingerknips

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Der er en lille skrivefejl, som koster dig både leads og kunder.  Jeg ser den igen og igen, når jeg klikker på annoncer og derefter havner på en landingsside, som forvirrer mig.  Fordi:  Overskriften på landingssiden matcher ikke ordene i annoncen. Og så er det ofte bare nemmere at skynde sig væk fra siden igen.…

Læs mere her

En statue af Grubleren

31 retoriske virkemidler til at forføre din læser (og +100 eksempler)

Heine Aaen

Billedsprog, Poeternes klub, Skrivetips

Vi har alle hørt om ‘retorik’. Men hvad dækker begrebet egentlig over? Hvilke retoriske greb findes der? Og hvordan bruger du dem? I artiklen her får du et overblik over nogle af de mest anvendte retoriske virkemidler, samt eksempler, så du kan bruge dem i dine egne tekster. Når din tekst skal være lidt skarpere,…

Læs mere her

9.141 anslag, der lærer dig at gøre din tekst mere specifik (og overbevisende)

Mark Buskbjerg

Skrivetips

Din tekst skal skabe et resultat. Det er målet. Det kan være en tekst, der skal trylle et svar fra din chef frem. Eller en tekst på hjemmesiden, der skal konvertere besøgende til nyhedsbrevet. Og det kan være en produkttekst, der får salget til at eksplodere. Målet er, at du skal have mennesker til at…

Læs mere her

3 tips til en troværdig tekst

Sådan gør du din tekst troværdig
(3 teknikker og 17 eksempler, der får dine ord til at sælge mere)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Du stoler ikke på hvad som helst, vel? Nej. Og det gør dine læsere heller ikke. De er trætte af at blive lovet Joakim von And-guld og lysegrønne skove (hvor enhjørninger 110 % sikkert traver rundt): Vi har byens bedste is, burger, morgenbrød [og you name it] Vi har Danmarks hurtigste dit … … og…

Læs mere her

Optisk illusion

Illusion of truth: Den psykologiske finte, der får din læser til at tro på, hvad du skriver

Heine Aaen

Skrivetips

Overvej det her: Hvor vildt ville det være, hvis du – med en enkelt lille finte – kunne få folk til at tro på det, du skriver? Hvad ville det betyde for din markedsføring og kommunikation? Din brand- og content-strategi? Og hvad så hvis jeg fortalte dig, at det kan du? I artiklen her skal…

Læs mere her

Reciprocitet: Den vigtigste ingrediens i din content marketing-maskine?

Mark Buskbjerg

Strategi

Hvad har mafiabossen Don Corleone, artiklerne her på Tekstr_ og marketing-strategien bag Karolines Køkken til fælles?  Jo. De bruger alle reciprocitet til at nå deres mål. Don Corleone ved nemlig bedre end de fleste, at vi mennesker er mere tilbøjelige til at give igen (nærmest betingelsesløst), hvis vi først har modtaget noget. Mafiosoens imperium er…

Læs mere her

Value propositions - appel og eksklusivitet

Dette magnetiske makkerpar får dine potentielle kunder til at sige: “Ja tak!” (17+ eksempler)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Nu skal det være. Du har sat dig godt til rette i sofaen og har åbnet Google. Du skal finde den der dyne, der hverken er for varm eller kold … … eller måske var det lampen til skrivebordet (og den skal være okkergul!), så du endelig kan få et spitzenklasse arbejdslys. Eller var det…

Læs mere her

Et anker på en mole

Anchoring: Sådan påvirker du din læsers opfattelse af værdi

Heine Aaen

Skrivetips, Strategi

Det er ret vildt: Allerede inden din potentielle kunde ser din pris, har hun en idé om, hvad hun er villig til at betale. Og den ide om prisen er formentlig lige så irrationel og arbitrær, som havde hun hevet den ud af sin r..! Nu skal du høre om et af de ældste salgstricks…

Læs mere her

Næste side »

Stay tuned

Få vores guldkorn direkte i indbakken

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Tekstr_, så får du vores nyeste indhold direkte i indbakken.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Footer

Lixberegner
Tilgængelighed
Nyhedsbrevet

© Copyright 2022 · Tekstr_ · Handelsbetingelser · Privatlivspolitik · Cookies · Kontakt

Design og teknisk fikumdik af Buskbjergs Bureau