• Gå direkte til primær navigation
  • Skip til indhold
  • Gå direkte til footer

Tekstr_

Skriv skarpere

  • Forside
  • Artikler
  • Shop
  • Værktøjer
    • Lixberegner
    • Ordtæller
    • Freewriting
    • Tekstrytme
    • Fjern fyldord
    • Konverteringsrate
  • Om
  • Kontakt
  • Log ind

Artikler

Dyk ned i vores guldkornsglimtende arkiver

Artikler

Dyk ned i vores populære temaer

Vi har samlet vores mest populære indhold i 4 temaer:

  • - Content Marketing
  • - Søgemaskineoptimering
  • - Copywriting
  • - Skriveglæde

Strategi

Reciprocitet: Den vigtigste ingrediens i din content marketing-maskine?

Mark Buskbjerg

Hvad har mafiabossen Don Corleone, artiklerne her på Tekstr_ og marketing-strategien bag Karolines Køkken til fælles?  Jo. De bruger alle reciprocitet til at nå deres mål. Don Corleone ved nemlig bedre end de fleste, at vi mennesker er mere tilbøjelige…

Læs mere her
Value propositions - appel og eksklusivitet

Dette magnetiske makkerpar får dine potentielle kunder til at sige: “Ja tak!” (17+ eksempler)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Nu skal det være. Du har sat dig godt til rette i sofaen og har åbnet Google. Du skal finde den der dyne, der hverken er for varm eller kold … … eller måske var det lampen til skrivebordet (og den skal være okkergul!), så du endelig kan få et spitzenklasse arbejdslys. Eller var det…

Læs mere her

Et anker på en mole

Anchoring: Sådan påvirker du din læsers opfattelse af værdi

Heine Aaen

Skrivetips, Strategi

Det er ret vildt: Allerede inden din potentielle kunde ser din pris, har hun en idé om, hvad hun er villig til at betale. Og den ide om prisen er formentlig lige så irrationel og arbitrær, som havde hun hevet den ud af sin r..! Nu skal du høre om et af de ældste salgstricks…

Læs mere her

Små ord, der gør din tekst overbevisende

Mark Buskbjerg

Skrivetips

Kohærensmarkør … Selv den stiveste skolemester får grå øjne, når teksterne starter med så tør en kiks. Et ord med samme sexappeal som pigtrådshegn og ananas på pizza. Men hæng på … Ikke alt, der glimter er guld. Og ikke alt, der drysser er støvet. I dag får du nemlig en liste med ord og små…

Læs mere her

Sådan kommer du i gang med at skrive value propositions, der gi’r flere kunder

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Et løft på 201 %. Lyder okay, ikke? (Sådan sagt på ‘helt nede på jorden’-jysk.) Det var, hvad en virksomhed fik, da de justerede deres value proposition – da de fik stillet skarpt på den værdi, de tilbød. Det fik antallet af leads til at ryge i vejret. Altså potentielle kunder, der gerne ville høre…

Læs mere her

Foto af folk, der står i kø.

Justification: Et enkelt princip, der booster dit salg

Heine Aaen

Skrivetips

Det magiske ord. Tænk, hvis det fandtes … Ét ord, der som en matematisk formel overbeviser din modtager … Ét fortryllende ord, der får din modtager til at sænke paraderne og tænke “nå ja, så gør jeg det” … Ét lillebitte kneb, der udnytter en brist i vores kognitive kapacitet, så din modtager gør, hvad…

Læs mere her

The Endowment Effect: Pirk din læsers forestillingsevne og sæt fut i salget

Mark Buskbjerg

Skrivetips

Forestil dig, at du kender et skrivehack, der får din læser til crave dine produkter som en teenage-zombie, der: “er smuttet i centret efter Bubble Tea, talk to the hand, far ✋” Om fire minutter har du slugt artiklen her, og så kender du lige præcis dét hack. Hacket er bedst kendt som The Endowment…

Læs mere her

Foto af wireframe til opbygningen af en landingsside

Sådan skriver du en killer landingsside med De 4 P’er

Heine Aaen

Skrivemodeller, Skrivetips, Strategi

Hvordan skriver du en killer landingsside? Mon ikke vi alle har stillet os det spørgsmål. Både første, anden og nittende gang vi skal skrive en landingsside. For det er sgu ikke nemt. Der er meget på spil. Du har varmet læseren op med en cocktail af forførende e-mails, opslag på sociale medier og lokkende annoncer,…

Læs mere her

UX writing:
7 råd til at skrive en bedre brugeroplevelse frem

Mark Buskbjerg

Læsbarhed, Strategi

“There was a problem with your submission.” Intet andet.  Jeg har sirligt udfyldt 16(!) felter. Jeg er klar til at placere min ordre. Og jeg tror naivt, at jeg kun mangler at vifte lidt med guldkortet. Men ak … Ét af de 16 felter er udfyldt forkert. Og nu kan jeg så trække piben frem…

Læs mere her

« Forrige side
Næste side »

Stay tuned

Få vores guldkorn direkte i indbakken

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Tekstr_, så får du vores nyeste indhold direkte i indbakken.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Footer

Lixberegner
Tilgængelighed
Nyhedsbrevet

© Copyright 2022 · Tekstr_ · Handelsbetingelser · Privatlivspolitik · Cookies · Kontakt

Design og teknisk fikumdik af Buskbjergs Bureau