• Gå direkte til primær navigation
  • Skip til indhold
  • Gå direkte til footer

Tekstr_

Skriv skarpere

  • Forside
  • Artikler
  • Shop
  • Værktøjer
    • Lixberegner
    • Ordtæller
    • Freewriting
    • Tekstrytme
    • Fjern fyldord
    • Konverteringsrate
  • Om
  • Kontakt
  • Log ind

Artikler

Dyk ned i vores guldkornsglimtende arkiver

Artikler

Dyk ned i vores populære temaer

Vi har samlet vores mest populære indhold i 4 temaer:

  • - Content Marketing
  • - Søgemaskineoptimering
  • - Copywriting
  • - Skriveglæde
En person, der udfører et kompliceret regnestykke.

Skrivetips, Strategi

3 teknikker til at finde det fordømte udbytte (så du forfører din læser)

Heine Aaen

Du har nok hørt det før: Din tekst skal handle om din modtager – ikke dig. Men hvorfor er det sådan? Hvad betyder det egentlig? Og hvordan graver du din modtagers udbytte op og stiller det frem, så det kan…

Læs mere her

Bucket Brigades: Sæt en krog i din læser med den her enkle tekst-finte (+ 11 eksempler)

Mark Buskbjerg

Skrivetips

Hvad er det værste, der kan ske for din tekst? At den ikke bliver udgivet? Ja, det er slemt. At den ikke bliver læst? Også træls. Men én ting er værre: Hvis din læser begynder på din tekst, men ikke læser den færdig. Forestil dig skræk-scenariet: Du har fanget opmærksomheden hos din potentielle kunde. Hun…

Læs mere her

5 uhøflige fejl på din om-side

5 uhøflige fejl på din om-side, der får læserne til at smutte (+ din tjekliste til at rette op på dem)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Din om-side er ofte den anden mest besøgte side på din hjemmeside. Så den er vigtig. Alligevel er den tit så forsømt (og uhøflig), at den hurtigt får de nysgerrige læsere til at smutte igen. Og det betyder, at du går glip af gyldne muligheder: 👉 Både for at fortælle, hvordan du kan hjælpe dine…

Læs mere her

Et lille barn foran en lang trappe.

Sådan skriver du om det samme – igen og igen (3 råd + det tip, din indre betjent hader)

Heine Aaen

Skriveprocessen, Skrivetips, Strategi

Det er et problem, ALLE skrivere kender: Du skal skrive om samme produkt til samme målgruppe for 117. gang. Det er cirka lige så svært som at høre forskel på AC/DCs sange. For hvordan skriver du om det samme – igen og igen – uden at det bliver det samme? Det forsøger vi at svare…

Læs mere her

Skriv logbog og få flere gode skrivedage

Mark Buskbjerg

Skriveprocessen

Skriver du tekster, så kender du måske den her dans: Dag 1: Oh yeah! Ordene vælter bare ud. Jeg er skrive-guden. Dag 2: Ok. At åbne dokumentet er vel også en succes. Dag 3: That’s it … Der er ikke flere ord i mig. Jeg er færdig. Dag 4: Holy Maccaroni. Hård dag. Men der…

Læs mere her

Anbefaling - 3 copywriting-bøger

3 copywriting-bøger til din sommerferie
(2 klassikere og en overraskelse)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

Sommerferien er lige om hjørnet, og snart er du langt væk fra tastaturet. Laaangt væk. Men heldigvis kan du holde skrivemusklerne ved lige ved at ty til en afslappende sommeraktivitet. Alt, du skal gøre, er at pakke en bog sammen med håndklædet, badesandalerne og solcremen. Men. Hvad skal du læse? Det får du 3 bud…

Læs mere her

Fascinations

41 hacks til at skrive sætninger, der konverterer BIG TIME (+ 56 eksempler til inspiration)

Tina Thor Jørgensen

Skrivetips

“Jeg vil vide mere – NU!” Hvordan får du din læser til at tænke sådan, når hun kaster et blik på dine sætninger?  Altså så hun klikker på din emnelinje. Tilmelder sig dit webinar. Eller bliver så nysgerrig på dit produkt, at hun trykker ‘Køb’.   Det spørgsmål stiller alle ambitiøse copywritere (som dig) sig selv…

Læs mere her

Dine læsere skimmer din tekst. Se her, hvordan du optimerer til dem, der skimmer.

Sådan skriver du til læsere, der skimmer (hint: det gør de alle)

Heine Aaen

Læsbarhed, Skrivetips

Din læser skimmer teksten. Sådan er det. Der er ikke noget, du kan gøre. Flere studier viser, at de fleste læsere scanner ned gennem indholdet og søger efter den information, de er på udkig efter. De læser ikke en online tekst fra start til slut. Og det er helt fint. Og normalt. I artiklen her…

Læs mere her

Derfor skal du læse din tekst højt, når du redigerer

Mark Buskbjerg

Skriveprocessen

Redigering gør dårlige tekster gode. Og gode tekster fantastiske. Shannon Hale siger det sådan her: “I’m writing a first draft and reminding myself that I’m simply shoveling sand into a box so that later I can build castles.” Dit første udkast er bare sand skovlet op i en kasse. Sandslottet kommer senere. Og selvom det…

Læs mere her

« Forrige side
Næste side »

Stay tuned

Få vores guldkorn direkte i indbakken

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Tekstr_, så får du vores nyeste indhold direkte i indbakken.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Footer

Lixberegner
Tilgængelighed
Nyhedsbrevet

© Copyright 2023 · Tekstr_ · Handelsbetingelser · Privatlivspolitik · Cookies · Kontakt

Design og teknisk fikumdik af Buskbjergs Bureau