Det er helt igennem gennemført, lærerigt og sjovt!
- Det er sjældent, der kommer grin, under et skriftligt kursus 😅

Jacob Poulsen, Plinus

Jeg kom ind som Grisling og gik ud som Pippi.

Tekstrs tekstbaserede kursus (om tekst) har fået mig til at kluk-grine, som om jeg ser et afsnit Klovn. Kurset er nemt at komme igennem, fordi det både er underholdende og knivskarpt.

Nådesløst saver Mark og Heine floskler, myter og påstande ned og efterlader mig med en værktøjskasse fuld af praktisk anvendelige tips til, hvad der virker og ikke virker i copywriting.

Nu skal jeg i gang med at øve mig, og med den her start kan det kun blive sjovt.

Maria Ørndrup, Digital projektleder

Lyder det her som dig?

"Jeg høvler salgstekster af sted dagen lang, men jeg ved ikke, hvad der virker, og hvad der bare er rent held."

"Jeg bruger evigheder på mine tekster, fordi jeg hele tiden tvivler på mig selv. Selv et hurtigt opslag på LinkedIn tager en formiddag."

"Jeg sidder bare og stirrer på konkurrenterne og prøver at kopiere dem. Uden at jeg helt forstår, hvad de andre gør rigtigt."

"Jeg har nørklet i timevis med min sidste salgstekst, men det virker ikke. Jeg aner ikke, hvad jeg gør forkert."

"Jeg får tit at vide, at jeg skriver godt. Men jeg mangler noget. Hvordan jeg skriver, så salgene til at ruller ind?"

Du er ikke alene

De sidste tre år har vi modtaget stribevis af e-mails fra mennesker, der ligesom dig drømmer om at skrive tekster, der sælger.

Kurset er skræddersyet til de mennesker, der ligesom dig vil skrive bedre salgstekster.

Du får 13 lektioner, der giver dig en ramme til dit skrivearbejde, så du lærer at skrive som en durkdreven og erfaren copywriter. Uden at tvivle på dig selv i processen.

Bedre tekster = bedre resultater

Uanset om du skriver tekster til nyhedsbreve, salgssider, hjemmesider, landingssider, annoncer, sociale medier, e-mailserier eller whatever, så gælder der én universel regel:

Jo bedre du er til at skrive, jo bedre resultater får du.

Uanset om du er selvstændig eller lønmodtager, kommunikationsmedarbejder eller SoMe Manager, CMO eller Content Specialist.

Kvaliteten af dine tekster er afgørende for de resultater, du skaber.

Og det ved du godt. Ellers ville du slet ikke være her.

Men har du 100 % styr på, hvordan du skriver, så din læser ikke kan modstå dine ord?

Hvordan du bruger psykologiske virkemidler og dokumenterede metoder fra årtiers test inden for copywriting til at påvirke og overbevise din læser?

Eller er det tid til at give dine skriveskills et power-up? 💪

Du er landet det helt rigtige sted. Vi har skåret 13 lektioner ud, der får dine tekster til at rykke fra mjaahhh til magnificientDit forløb starter her.

"Mark har hjulpet mig med at skrive de to autorespondere, der i dag er den vigtigste salgskanal for mine dagbøger til graviditet og barsel.

De salgstekster Mark har skrevet til mine mails konverterer helt vildt godt! Og det endda uden de er pushy – Tværtimod skaber de værdi for læserne uanset om de ender med at købe eller ej."

Mette Møllebjerg, Babyuniverset.dk

Du får 13 lektioner,
hvor du lærer:

  • Hvordan du skriver, så du fanger, fastholder og forfører din læser
  • Hvordan du med enkle, dokumenterede metoder forvandler en slatten tekst til et uimodståeligt tilbud
  • Hvad du helt konkret skal gøre for at fange din læsers opmærksomhed fra første ord – og fastholde den lige til hun svinger dankortet
  • Hvilke greb du kan bruge til at påvirke din læsers følelsesmæssige tilstand (og hvorfor du skal gøre det)
  • Hvordan du bruger universelle psykologiske principper til at overbevise din læser (kun med dine ord).

Og get this 👇

Teknikkerne virker, uanset om du skriver tekster til

  • hjemmesider
  • e-mails
  • sociale medier
  • annoncer
  • julegaveønsker
  • nyhedsbreve
  • landingssider
  • e-bøger –

… fordi de er bygget på en række universelle psykologiske principper, som DU kan lære at anvende som et hemmeligt våben i dine tekster.

Start kurset her

Det lærer du om på kurset 👇

Her kan du se nogle af de teknikker, du lærer på kurset:

  • Den ene ting, vi ALTID gør, inden vi udgiver en tekst for at sikre, at læseren øjne (og hjerne) forelsker sig i teksten
  • En enkel (men genial) måde du kan fange din læsers opmærksomhed og sikre, at hun umuligt kan slippe din tekst igen
  • Opskriften på overskrifter, der aktiverer din læsers dybeste følelser, OG de fire elementer, som alle overskrifter skal have
  • Hvilken fase af skriveprocessen, der er altafgørende for tekstens succes – MEN som 8 ud af 10 tekstforfattere springer over
  • Det absolut vigtigste princip du skal kende og anvende for at sikre, at dine tekster rammer din læser lige i hjernen og hjertet (ja, vi skal snakke lidt om neurovidenskab)
  • Det element, som langt de fleste tekstforfattere overser eller glemmer – men som er afgørende for at få din læser til at handle.

Det vil jeg også lære

“Mine tekster skal ikke sælge noget!”

Det hører vi tit. At dine tekster ikke skal sælge noget.

Men jo – det skal de.

De skal først sælge læseren lysten til at læse videre.

Og så vil du næsten med garanti også gerne have læseren til at gøre noget:

  • Klikke på en knap.
  • Like dit opslag.
  • Skrive en kommentar.
  • Tilmelde sig dit webinar.
  • Skrive sig op til dit nyhedsbrev.
  • Downloade din guide.
  • Åbne din e-mail.
  • Klikke på et link.

Du fortsætter bare listen.

Dén handling skal du sælge til din læser. Du skal motivere hende, påvirke hende, så hun gør det, du gerne vil have hende til.

Så du må gerne ændre ordet ‘sælge’ til ‘overbevise’.

Det handler om at overbevise modtageren om, at hun skal foretage en bestemt handling.

I sin essens er det, hvad disciplinen copywriting handler om. Og det er dét, du lærer på kurset her.

Men, men, men ...

Der er et ‘men’. Altid.

Du kan ikke bare læne dig tilbage, sluge de 13 teknikker og, BUM, så skriver du tekster, der sælger psykopat-meget.

Sådan fungerer verden ikke. Desværre. (Det ville ellers være nemt!)

Du er nødt til at smøge ærmerne op og gøre det hårde arbejde.

Du er nødt til at øve dig.

At skrive salgstekster er et håndværk. Et fag ligesom alt muligt andet.

Skal du mestre faget, er du nødt til at træne. Igen og igen.

Kurset lærer dig teknikkerne, men du er selv ansvarlig for at få dem ind under huden og ud gennem fingrene.

Og vi kan lige så godt være ærlige: Hvis du forventer, at du får giga-resultater uden at øve dig, så bliver du skuffet. Slemt skuffet.

Derfor har vi også tilrettelagt kurset, så du får masser af mulighed for at øve dig. Du får nemlig lektier for.

"Får jeg lektier for!?"

Yes. Det nytter ikke, at du læser tusindvis af ord om teknikker, greb og redskaber, hvis du ikke selv prøver at bruge dem.

Du kan studere halvliggende vristspark herfra og til dommedag, men du lærer sgu kun at udføre ét, hvis du øver dig.

Det er det samme med tekster.

Du får altså ikke bare de her skrivehacks serveret på et sølvfad – men også øvelser, så du kan arbejde med dem i praksis. Og det er der, du virkelig lærer noget.

Med i hver lektion får du en opgave.

Den opgave vil vi kraftigt råde dig til at lave.

Se det sådan her:

Du overvejer formentlig det her kursus, fordi du gerne vil blive bedre til at skrive sælgende tekster.
favo
Derfor får du lektier for.

(Og vi synes, du skal lave dine lektier.)

Pssst – du lærer også bedre, når du får fingrene i teksten i stedet for blot at læse passivt om teknikkerne.

På tværs af de 5 landingpages steg konverteringsraten markant efter samarbejdet med Heine.

Det kan mærkes i forretningen! Og det har været et væsentligt bidrag til, at vi sætter nye, kommercielle rekorder.

Stig Albeck, Ingeniørforeningen IDA

Hvordan foregår det?

Meget enkelt: Du tilmelder dig herunder, og så får du adgang til første lektion, så snart din betaling er registreret.

I praksis opretter vi en bruger til dig på Tekstr.dk, så du altid har nem adgang til dit forløb.

Derefter får du adgang til én ny lektion hver tirsdag.

Så ja: Det er drønnemt. Det hele er samlet her på Tekstr.dk, du kan læse det digitalt, hente det ned som PDF til din favorit-tablet eller printe det. Du bestemmer.

Derefter er det bare at sætte dig godt til rette og suge til dig.

Derfor en lektion om ugen

We get it: Du vil gerne have ALT i dag. Lige nu.

Og vi forstår dig jo godt.

Vi har selv købt os fattige i alverdens kurser. Vi er blevet lokket af løfter om ”109 timers video” og “personlig feedback”.

Og vi kender til de forskellige typer af online-kurser og har været på mere end en detour i junglen af platforme til at sælge kurser.

For ja, når du lige har købt et nyt kursus, vil du gerne have det hele. All of it. Så du kan bladre (eller browse) rundt og snuse til de enkelte dele af det.

Men her er problemet:

Du får kigget lynhurtigt på det, så lægger du det væk – og får det ikke fundet frem igen.

Det har vi selv prøvet masser af gange. Vi bruger 5-6-7-8000 kroner på et lækkert kursus, og vi får kigget lidt tilfældigt her og der, men vi kommer ikke gennem hele kurset.

Derfor deler vi kurset her op i mindre bidder.

Så lærer du nemlig tingene bedre.

Vi mennesker er dårlige til at huske informationer over tid.

Får du adgang til hele kurset på én gang, går du amok i en blodrus og bladrer frem og tilbage og suger viden til dig.

Men hvad så om fire uger? Eller 12 uger?

Hvor meget husker du?

Forskning indikerer, at hvis du bruger lige lang tid – enten på én gang eller fordelt over tre måneder – vil du ikke huske det samme seks måneder efter.

Din viden stiger (sådan lidt forenklet), hver gang du får et input.

Får du ét input om dagen i 100 dage, stiger din viden langsommere, men hænger bedre fast, end hvis du får det hele på én gang.

Det er det, der kaldes en læringskurve.

Så hvis du får hele kurset på én gang, vil du relativt hurtigt glemme det igen. (Både fordi det er sådan, hjernen fungerer, og fordi hverdagen sparker ind med deadlines, Zoom-møder og haste-opgaver.)

Men får du det lidt ad gangen spredt ud over tid, får du hele tiden genopfrisket viden fra sidst – og bygget nyt ovenpå.

Derfor har vi lavet kurset, så du får adgang til lektionerne i små dryp. Så du bygger ovenpå og løbende får nye opgaver, du skal lave for at massere din nye viden helt ind i knolden.

Hvorfor ikke et videokursus?

Videokursus lyder lækkert. Men der er flere (gode) grunde til, at du skal læse dig gennem online-kurset her.

Grund #1:
Du kan bedre søge i tekst end video

Vil du sidde med en veldrejet tekst (som du kan søge i bare ved at trykke CTRL + F, goddamn!) og have teknikkerne lige ved hånden, eller spole febrilsk frem og tilbage i en video, hvor du lige skal huske, at den her smashing pointe er omkring 2:34 inde i lektion 7 (eller var det lektion 8)?

Vil du virkelig hellere kigge på en storskægget bjørnemand og en skaldet nordjyde, der snakker i timevis foran et kamera? We think not.

Grund #2:
Vi er dårlige studieværter

Vi er virkelig gode skribenter. Og vi er temmelig middelmådige studieværter. Selvom enkelte bidder måske kunne serveres elegant på video, så bliver det hurtigt lidt tamt med den ene talking head-video efter den anden.

Og igen: Du kan ikke søge i en video, og det er faktisk noget af det allertrælseste ved de online-kurser, vi selv har købt – det er for svært at finde de enkelte guldkorn frem igen.

Grund #3:
Det skal være let at kopiere

Det er altså lettere at kopiere, printe og alt sådan noget fra en tekst end fra en video.

Grund #4:
Video er hårdt for miljøet

Vi sparer på båndbredden. Data er ved at overophede kloden, og al den videostreaming er slet ikke godt for os.
(Okay. Det er nok mest for sjov – den må YouTube og Netflix løse.)

Få svar på de mest almindelige spørgsmål

Her har vi samlet spørgsmål og svar på de spørgsmål, andre stillede før dig.

Adgangen til kurset er personlig. Men hey! Send en mail afsted til skriv@tekstr.dk, så strikker vi gerne et godt tilbud sammen til jer.

Eksempelvis kan vi give 15 % i rabat, hvis I køber adgang til 1o personer på samme tid.